Zakończony program w SP 279 przy ul. Cyrklowej 1

Powyższy program był spójny z Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy na 2010 rok a także zgodny z programem profilaktyki uchwalonym przez Radę Pedagogiczną szkoły.

Program „Nasza klasa w kryzysie” – zajęcia psychokorekcyjne poprawiające relacje rówieśnicze miał na celu stworzenie warunków do rozmowy wokół trudnych tematów związanych z nieprawidłowymi relacjami w klasie, zdiagnozowanie, nazwanie konfliktów rówieśniczych oraz kształtowanie postawy empatycznej. Ponadto ćwiczenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych: jako świadek czy ofiara agresji. Kolejnym celem była integracja klasy wokół osoby wychowawcy a w konsekwencji wskazania dla wychowawcy do dalszej pracy z klasą.

Miejscem realizacji była Szkoła Podstawowa nr 279 ul. Cyrklowa 1 w okresie Marzec – Czerwiec 2010 r. a grupą docelową uczniowie 2 las IV, 2 klas V i 2 klas VI.

Zajęcia realizowane były w formie warsztatu i prowadzone były przez dwóch trenerów zgodnie. Na potrzeby poszczególnych tematów wykorzystywano materiały pomocnicze: kontrakty z klasą, druk testu, kolorowanki, plansze do poszczególnych zajęć, karty hasłowe zagadnień – budowanie strategii, planowanie rozwiązań, druki ankiet,

Łącznie odbiorcami realizowanych zajęć   było 128 uczniów.

Po przeprowadzonych zajęciach, dzieci poznały sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami, w tym także ze złością.  Przekazano im wiedzę nt po czym rozpoznać symptomy nadchodzącej złości, jakie są konstruktywne sposoby rozładowywania trudnych uczuć. Z zapisów szczegółowych sprawozdań przekazanych szkole widać, że w niektórych oddziałach klasowych udało się osiągnąć, iż dzieci potrafią w sposób trafny nazywać  przeżywane emocje. Poznały różnice pomiędzy agresją i przemocą.